Mokslo metus užbaigėme tarptautine konferencija ,,Švietimo iššūkiai profesinio mokymo įstaigoje: įtraukusis ugdymas, pameistrystė, nuotolinis mokymas”. Tai vieni didžiausių iššūkių, su kuriais šiandien susiduria švietimo sistema.
Įžanginį sveikinimo žodį konferencijos dalyviams tarė direktoriaus pavaduoja ugdymui, l. e. direktoriaus pareigas Raimonda Domžienė, konferenciją moderavo projektų vadovė Modesta Žilinskė. Viena konferencijos dalis buvo skirta pameistrystės temai. Konferencijos dalyviai išklausė Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro pameistrystės poskyrio metodininko Liutauro Valicko pranešimą ,,Pameistrystės iššūkiai ir galimybės”. Pranešėjas supažindino su pameistrystės pagrindiniais vystymosi etapais, valstybės siekiais ją plėtoti mūsų šalyje. Kitas pranešėjas, Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro direktorius, PROMET ekspertas Dr. Vytautas Petkūnas pasidalino savo įžvalgomis apie pameistrystės vystymo galimybes profesinio mokymo įstaigose, papasakojo apie savo mokyklos patirtį. Konferencijoje dalyvavo ir patirtimi dalinosi mūsų mokyklos socialiniai partneriai – UAB ,,Autorevyta” direktorius Renatas Stančikas, AB ,,Dastros medis” direktoriaus pavaduotoja komercijai Renata Jurėnienė. Darbdaviai papasakojo apie savo patirtį dirbant su pameistriais, džiaugėsi bendradarbiavimu su mūsų mokykla. Pameistrystei mūsų mokykla skiria daug dėmesio, kasmet turime augantį pameistrių skaičių, skatiname šios mokymo formos plėtrą, todėl konferencijos pranešimai buvo aktualūs visai mokyklos bendruomenei bei darbdaviams, kurie ateityje planuoja pasirašyti su mokykla trišales sutartis dėl pameistrystės.
Kita konferencijos pranešimų dalis buvo skirta įtraukiajam ugdymui. Jau dabar Lietuvoje yra ne vienas puikus pavyzdys, kai bendrojo ugdymo mokykloje sėkmingai mokosi specialiuosius ugdymo poreikius turintys mokiniai. Tačiau kol kas tai tik pavieniai atvejai. O nuo 2024 m. visos mokyklos ir darželiai turės sudaryti sąlygas vaikams su specialiaisiais poreikiais ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje kartu su savo bendraamžiais. Šią temą, skaitydama pranešimą, nagrinėjo Lietuvos negalios organizacijų forumo projektų vadovė, TŪM įtraukties ekspertė Lina Garbenčiūtė. Jos pranešimas ,,Mažiau galimybių turinčių mokinių įtrauktis į švietimą: prieinamumas, lygios galimybės” konferencijos klausytojus supažindino su bendrosiomis įtraukties tendencijomis, negalios įvairove ir situacija Lietuvoje. Kita pranešėja, Kėdainių profesinio rengimo centro projektų vadovė, PROMET ekspertė Vilija Bakutytė pasidalino savo mokyklos patirtimi apie įtrauktį.
Konferencija vyko hibridiniu būdu – panaudojome nuotolinio mokymo įrangą ir sudarėme galimybes dalyviams dalyvauti tiek kontaktiniu, tiek nuotoliniu būdu. Dalis klausytojų atvyko į mokyklą, kiti prisijungė per nuotolį. Tai leido pranešėjams prisijungti iš skirtingų miestų ir netgi valstybių – konferencijoje dalyvavo ir mokyklos socialinis partneris Alessandro Graziano iš Italijos, Turino miesto. Džiaugiamės bendradarbiavimu su užsienio partneriais, tai mūsų mokyklą daro tarptautišką, mokiniai ir mokytojai kasmet vyksta į stažuotes užsienyje, kur įgyja naujos patirties. Prie konferencijos klausytojų prisijungė ir kitų profesinių mokymo įstaigų (Biržų technologijų ir verslo mokymo centro, Vilkijos žemės ūkio mokyklos, Daugų technologijos ir verslo mokyklos ir kt.) vadovai, pedagogai, kuriems mūsų išsikeltos konferencijos temos buvo taip pat aktualios.
Tikimės, kad visi liko patenkinti skaitytais pranešimais, išgirdo tai, kas padės kitus mokslo metus pradėti labiau pasitikint savo žiniomis, kas formuos mūsų mokyklos bendruomenės teigiamą požiūrį į įtraukųjį ugdymą, skatins pameistrystę, leis drąsiau naudoti hibridinį būdą organizuojant ugdymo procesą, priimti sprendimus dėl mokyklos aplinkos ir ugdymo turinio (ypač profesinio mokymo) pritaikymo specialiųjų poreikių mokiniams.
Konferencijos organizatoriai